Reklama w Twojej firmie – jak ją skutecznie przeprowadzić

Od kiedy pojawił się Internet i możliwość działania online, zaistniała potrzeba reklamowania firm zarówno tych dużych, jak i małych poprzez strony internetowe. Gdy biznesy prowadzone były wyłącznie stacjonarnie, reklamą mało się interesowano. Były co prawda krótkie reklamy w telewizji, radiu, banery, plakaty, ulotki, ale mało kto reklamę stosował. Producenci najczęściej wystawiali bilboardy przy ruchliwych ulicach. Małe zakłady działały wyłącznie lokalnie, wystawiając przed sklep potykacz, a na budynku warsztatu widniało logo firmowe. Obecnie biboardy są nieliczne, natomiast większość reklam jest medialnych.

Jaką reklamę wybrać, by była skuteczna?

Jeśli Twoja firma ogranicza się do sprzedaży lokalnej (produktów lub usług), stosuj ulotki i plakaty rozwieszone w miejscowości, w której działasz. Możesz także dać ogłoszenie do prasy, radia i telewizji lokalnej. Skutecznie wypromujesz się również w mediach społecznościowych w Internecie. Warto przy reklamie załączyć mapkę, która będzie wskazywać miejsce Twojego lokalu.
Jeżeli produkujesz artykuły, które masz możliwość wysyłać do klientów pocztą bądź kurierem, to znaczy, że możesz reklamować się szerzej. Wówczas potrzebujesz już takich reklam, w które będziesz musiał zainwestować znacznie większe środki pieniężne niż dotychczas.
Sponsorowana reklama przynosi bardzo duże zyski, pod warunkiem, że będzie odpowiednio przygotowana i wygenerowana przez roboty wyszukiwarki. Jak tego dokonać, podpowiedzą Ci specjaliści, rozdający swoją wiedzę na darmowych webinarach. Bardziej zaawansowane technologie i jeszcze skuteczniejszy ruch na stronie wygenerujesz, jeżeli zainwestujesz w płatny warsztat lub kurs skutecznej reklamy.

Czy firmę reklamować samemu?

Możesz reklamować swoją firmę skutecznie bez osób trzecich. Musisz jednak mieć na to czas i kreatywne pomysły, by hasła reklamowe i storytelling były chwytliwe. To jest bardzo ważne w reklamie, by zwabić klienta i go zatrzymać. Jeśli tego nie potrafisz, zainwestuj w osobę lub firmę, która się na tym zna i profesjonalnie zabierze się do pracy, by promować Twoje usługi i towary w sieci.
Jest też możliwość wynajęcia agenta, który będzie osobiście promował Twoją działalność, docierając bezpośrednio do przedsiębiorstw, z którymi chciałbyś współpracować. Warto też zatrudnić osoby roznoszące ulotki. Możesz ustawić ulotkarzy przy namiocie z próbkami swoich produktów oraz wydrukować dla nich ulotki informujące klientów o działalności, którą wykonujesz. Bardzo często ulotki roznoszone są do skrzynek na listy lub rozdawane przechodniom na ulicy.
Z pewnością sam reklamujesz firmę, będąc na początku swojej kariery sprzedawcy (usługodawcy) z bardzo prozaicznego powodu. Masz niewielki zasób gotówki, by móc z pełnym rozmachem rozreklamować swoje przedsiębiorstwo każdą metodą. Środki na reklamę, jak i ogólny rozwój firmy możesz pozyskać z różnych funduszy, przeznaczonych właśnie na ten cel.

Jak sprzedawać słowem swoje usługi oraz towary?

Bardzo modny, gdyż skuteczny, sposób na reklamowanie swojej firmy w Internecie to pisanie bloga, prowadzenie profili w mediach społecznościowych. Dobrze też reklamować firmę przez filmiki, podcasty, warsztaty i webinary online lub stacjonarnie. Wszystko po to, by klient oswoił się z Tobą i Ci zaufał oraz przyjrzał się Twoim produktom.
Gdy umiesz operować słowem, zyskujesz wciąż nowych słuchaczy, czytelników i obserwujących. Ciekawe treści zawsze będą warte uwagi Twojego potencjalnego klienta. Jeżeli przekonasz go do zrobienia zakupów właśnie u Ciebie, postaraj się go zatrzymać.

Jak zatrzymać klienta na dłużej i korzystać z reklamy pantoflowej?

Zadowolony klient poleci Cię znajomym. Aby kupujący cieszył się z produktów (usług), które u Ciebie zakupił, muszą być dobrej jakości i zaspokajały potrzebę klienta. Jeśli będzie ten warunek spełniony, reklama szeptana zadziała bardzo skutecznie.
Bazuj na różnorodnych reklamach, a wówczas zdobędziesz masę stałych klientów w bardzo szybkim czasie.