Odchudzanie pod kontrolą – trening i dieta

Wielu z nas pragnie zrzucić nadwagę natychmiast. Może to jednak spowodować wiele dolegliwości ze strony organizmu. Pojawi się także zwisająca skóra, która kurczy się bardzo powoli. Tylko powolne, ale sukcesywne odchudzanie jest w stanie zapobiec tym nieefektownym zmianom. Treningi muszą odbywać się pod kontrolą, a dieta powinna być dostosowana do intensywności ćwiczeń oraz trybu życia. Inaczej skomponowane menu będzie dla intensywnie trenującego zawodowca oraz inaczej dla kogoś, kto pół dnia musi przesiedzieć nieruchomo w biurze.

Jak się odchudzać bez efektu jojo?

Efekt jojo będzie zawsze, jeżeli po stosowanej diecie powrócimy do tradycyjnego odżywiania i zaniechamy ćwiczeń gimnastycznych. Trening powinien towarzyszyć nam przez całe życie, przynajmniej 15 minut dziennie. Odpowiedzialne zdrowe odżywianie również powinno stać się naszym stałym punktem dnia. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie uniknąć efektu jojo, czyli powrotu do otyłości.

Jak ułożyć jadłospis na odchudzanie?

Jeżeli będziemy eksperymentować sami, popełnimy wiele błędów, które można uniknąć. Wystarczy udać się do dietetyka. Ustali on jadłospis, przeliczając ilości każdego produktu, byśmy mogli po jego spożyciu mieć chęć do pracy i treningów. Wybierze dla nas tylko to jedzenie, które będzie nam służyć w walce ze zbędnym tłuszczykiem. Jednocześnie musi ono być w pełni wartościowe. Czyli ułożona dieta powinna dostarczać wszystkich składników odżywczych, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu.
Jeżeli chcemy zmniejszyć intensywność treningów, zmieniamy również swoją dietę. Zawsze powinna ona być dostosowywana do trybu naszego życia i intensywności ruchu. Niemniej, jeżeli w ogóle nie będziemy się gimnastykować, ani przynajmniej serwować sobie intensywnych spacerów na świeżym powietrzu, z pewnością zacznie nam się odkładać pod skórą tłuszczyk pomimo diety.

Odchudzanie kontrolowane przynosi najwięcej korzyści

Jeżeli będziemy pilnować tego, co, jak oraz kiedy jemy i w jaki sposób trenujemy, łatwo dojdziemy do wymarzonej sylwetki. Sprawdzanie swojego ciężaru ciała najlepiej przeprowadzać raz w miesiącu.
Trening, jaki chcemy wykonywać, warto ustalić z instruktorem. Ułoży nam odpowiednie zestawy ćwiczeń, by przyniosły jak najwięcej korzyści. Zwróci uwagę również na nasze kontuzje, których w przeszłości doznaliśmy. Nieodpowiednio dobrane ćwiczenie, mogłoby kontuzję odnowić lub ją pogłębić. Stąd taki ważny jest wywiad, który przeprowadzi z nami trener, zanim ułoży odpowiednie ćwiczenia.
Dzięki temu możemy czuć się bezpiecznie i odważnie trenować. Łatwo pozbędziemy się tkanki tłuszczowej, jednocześnie wzmacniając i budując swoje mięśnie. Zawsze pamiętajmy o przestrzeganiu ułożonej diety, która dostarczy nam wymaganą ilość białka i innych ważnych składników odżywczych.

Jakie produkty wyeliminować z diety, by schudnąć?

Zdecydowanie pierwszym składnikiem, jakiego należy się pozbyć w diecie to cukier. Jego spożywanie przynosi jedynie zadowolenie smakowe. Wartości odżywczej nie ma żadnej, a w zamian doprowadza do insulino oporności i cukrzycy oraz otyłości.
Jednak nie tak łatwo wypić gorzką herbatę i kawę. Dla wielu będzie to ogromną bolączką. Na szczęście jest na to sposób. Cukier zastąpimy aromatyczną przyprawą, którą jest… cynamon. Przyprawa ta łagodzi odczuwanie goryczki w herbacianym i kawowym napoju. Dodatkowo nadaje specyficzny korzenny posmak i aromat.
Ogromne ilości cukru znajdują się także w napojach ze sklep -u. Od czasu do czasu można się napić takiego napoju, ale musi on w naszej diecie występować naprawdę bardzo sporadycznie. Wszelkie słodzone batoniki, czekolady, cukierki, ciasta to także wielkie pokłady cukru. Jeżeli zatem chcemy mieć zgrabną sylwetkę bez tłuszczowej oponki, musimy ewidentnie unikać takiego jedzenia.